Roparun 2024

In 2024 vindt de Roparun plaats van 18 t/m 20 mei. Stichting Joepie (team nummer 106) loopt “route zuid”. Deze start in Noord Frankrijk en zal via België en Brabant gaan en uiteraard traditiegetrouw eindigen in Rotterdam.

Ook in 2024 komen wij door de eigen thuisbasis Dinteloord. Op maandag 20 mei verwachten wij tussen 9:45 en 10:00 uur door het dorp te lopen. We zouden het geweldig vinden om dan dorpsgenoten aan de kant te zien staan om ons aan te moedigen.

De Roparun is een estafetteloop met van ca. 550 km. Een Roparunteam bestaat uit ca. acht lopers die dus ieder gemiddeld zo’n 65 kilometer lopen oftewel meer dan anderhalve marathon(!).

Daarnaast bestaat een team uit minimaal vier fietsers en nog een aantal mensen in de begeleiding. Denk hierbij aan chauffeurs, verzorgers, reserve lopers, cateraars en wegkapiteins. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor de invulling van deze taken en gemiddeld bestaat een team uit 25 personen.

Naast de sportieve inspanning, moet er ook een inspanning geleverd worden om geld op te halen voor het doel. Teams doen dit door het organiseren van allerlei acties.

Stichting Joepie doet dit o.a. door het organiseren van de High Bike en de Motortocht. ook hebben wij afgelopen winter in samenwerking met het Bakhuys uit Dinteloord een verkoop actie gehouden van kerstproducten uit de bakkerij.

Daarnaast hebben wij uiteraard ook dit jaar weer loten verkocht voor de Roparun-loterij, waarvan de opbrengst ten goede komt aan het doel.